• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

flexlimit... inte bara dyrt...

Blancoblanco

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
1 Januari 2019
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
77
Poäng
217
Det bästa är att strunta i dessa skitlån!
Då går dom omkull!
Tjänar massor med pengar på oss redan!
Och det är inga dåliga summor skulden minska knappt allt man betalar är bara räntor går ej att bli av med lånen om man inte betalar av hela beloppet på en gång!
Via conto är också hemska lånade 20000 och skulden minskar inte det dom drar varje månad är bara ränta måste verkligen kolla detta noga hur det är!
Högsta önskan är att bli av med skiten så fort som möjligt jobbiga lån vid en redan ansträngd ekonomi!
Har du möjlighet att ta ett lite större privatlån och betala av alla sms-lån? Det gjorde jag nyligen, fick ner månadskostnaden från 9000 för lån och det mesta man betalar är ränta som du nämner. Nya månadskostnaden för mig är ca 1500-1900 på nya lånet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Man tar ju dessa lån när man verkligen har kniven mot strupen, har aldrig lånat till spel eller konsumtion.
Okej vad är det då som gått snett?
Dyra tandläkar avgifter bilreparation? finns mycket oförutsett som kan hända
För dessa lån är riktigt skit
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 380
Mottagna reaktioner
13 455
Poäng
8 917
Bara för att förtydliga. Flexlimit går inte att ansöka hos vid lån hos Medellandelån. Är detta korrekt?
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Har du möjlighet att ta ett lite större privatlån och betala av alla sms-lån? Det gjorde jag nyligen, fick ner månadskostnaden från 9000 för lån och det mesta man betalar är ränta som du nämner. Nya månadskostnaden för mig är ca 1500-1900 på nya lånet.
Nej tyvärr dålig UC! Har försökt att i alla fall bli av med några funkar inte alls!
Men skönt för dig o grattis!!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 576
Mottagna reaktioner
7 013
Poäng
4 807
Okej vad är det då som gått snett?
Dyra tandläkar avgifter bilreparation? finns mycket oförutsett som kan hända
För dessa lån är riktigt skit
Lång historia men det började med att jag anlitade en advokat mot min f d hyresvärd (privat) som både var hyresvärd och förvaltare och som förhalade en lokalöverlåtelse i ca 1 års tid pga att han ville sälja hyreskontraktet svart. Han var också inblandad i skumma affärer med en spelklubb. Så jag var tvungen att anlita advokat som sa att det hyresvärden gör är olagligt och att om han inte kom på andra tankar skulle ärendet vidare till hyresnämnden. Hyresvärden trodde väl inte att jag skulle orka kämpa men till slut när jag sa att jag kontaktat hyresnämnden så godkände han överlåtelsen och jag kunde lämna lokalen för en bättre och billigare men tyvärr förlorade vi ca 500 000 kr på det hela. Började med små sms lån för att täppa till hål här och där... så var man inne i lånekarusellen.

Men det ljusnar sakta men säkert!
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Lång historia men det började med att jag anlitade en advokat mot min f d hyresvärd (privat) som både var hyresvärd och förvaltare och som förhalade en lokalöverlåtelse i ca 1 års tid pga att han ville sälja hyreskontraktet svart. Han var också inblandad i skumma affärer med en spelklubb. Så jag var tvungen att anlita advokat som sa att det hyresvärden gör är olagligt och att om han inte kom på andra tankar skulle ärendet vidare till hyresnämnden. Hyresvärden trodde väl inte att jag skulle orka kämpa men till slut när jag sa att jag kontaktat hyresnämnden så godkände han överlåtelsen och jag kunde lämna lokalen för en bättre och billigare men tyvärr förlorade vi ca 500 000 kr på det hela. Började med små sms lån för att täppa till hål här och där... så var man inne i lånekarusellen.

Men det ljusnar sakta men säkert!
Låter inte kul skönt att det börjar ljusna för dig! Det är ju inte bara spel o överkonsumtion som gör att man hamnar i lånefällan! Själv ångrar jag så mycket men nu är det försent klarat alla lån tidigare men nu är det stopp! Ett riktigt mörker och nu börjar kravbreven komma! Har jobbat mycket övertid för att täcka upp skiten! Men sen åkte jag på influensa med karensdagar o allt vad det innebär att bli sjuk!
Så denna månad kommer inte på långa vägar att gå ihop sig! Mår pyton just nu!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 576
Mottagna reaktioner
7 013
Poäng
4 807
Alltså neeeejjjj!!!! Precis innan jul betalade jag in ca 5 200 kr och av de kunde jag inte ta ut nånting alls eftersom de sa att de räknat av det på räntan. Betalade in 2200 kr till i början på veckan och av de räknade jag med att kunna ta ut ca 1500 och betala in till Klarna.

Logga in idag och kan i alla fall inte ta ut ngt! Hur kan det ens vara lagligt att räkna så på räntan?

Alltså har jag betalat in totalt ca 7 400 kr dec och jan men kan inte ta ut en enda krona.

Ni som hade högsta krediten på 20 000 kr och släppte till Svea... vad fick ni för avbetalningsplan?

Om man slutar betala till Flexlimit hur långt tid tar det innan de skickar till Svea?
På måndag kommer jag ringa till Flexlimit det första jag gör och fråga vad de håller på med!

Det här var verkligen droppen!
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp